Simpel afslanken: 8 Praktische tips voor een gezond en slank lichaam!

Simpel afslankenAfslanken is zoveel meer dan alleen minder eten en meer sporten en hoeft helemaal niet moeilijk te zijn.

Met behulp van de volgende 8 praktische tips kun jij op een simpele manier afslanken en een gezond en slank lijf krijgen én houden!

Let op: De tips hieronder zijn uiteraard zorgvuldig voor je samengesteld, maar de sleutel tot gezond afslanken blijft bewuster eten en meer bewegen. Dit zijn slecht toevoegingen hierop om het proces iets te versnellen en versoepelen.

AFSLANKEN IS SIMPELER DAN JE DENKT!

We ontkomen tegenwoordig niet aan ongezonde gewoontes en vet eten die ervoor zorgen dat we zwaarder zijn dan gezond voor ons is.

Zo eten we veel meer dan we vroeger deden en is ons voedsel zo bewerkt dat we het niet kunnen laten om een tweede en zelfs een derde keer op te scheppen.

Daarnaast is er vaak een ernstig tekort aan bepaalde gezonde voedingsstoffen in ons dieet, zoals bijvoorbeeld vitamine C en calcium welke het afvallen bevorderen.

Zo worden bepaalde ingrediënten gepromoot als erg gezond terwijl ze dit in werkelijkheid helemaal niet zijn.

Om op een eenvoudige manier af te slanken en gewicht te verliezen wil ik je aanraden de onderstaande tips aandachtig door te nemen.

#1: VERBRAND “ONGEMERKT” MEER CALORIEËN

Bellen en wandelenJe kent ze wel van die mensen die kunnen eten wat ze willen zonder een grammetje aan te komen.

Uit onderzoek is gebleken dat mensen die van nature erg slank zijn veel calorieën verbranden in het dagelijkse leven zonder zich hier bewust van te zijn.

Ben jij niet één van deze personen? Probeer dan eens bewust meer te verbranden door de simpele dagelijkse bezigheden iets actiever te maken.

Loop bijvoorbeeld een paar rondjes wanneer je aan de telefoon bent, doe de afwas weer eens met de hand en zorg ervoor dat je altijd buiten gaat wandelen in de pauze op je werk.

#2: SLIM SNOEPEN

Eén van de belangrijkste oorzaken van het mislukken van een afvalpoging is dat je niet goed bent voorbereid op een knagend hongergevoel.

De sleutel tot succes is door altijd voedzame snacks met weinig calorieën bij je te hebben.

Deze snacks kunnen bijvoorbeeld bestaan uit vezels, vitamine C, zuivel en calcium.

#3: AFVALLEN TERWIJL JE SLAAPT

Afvallen tijdens je slaapZowel te veel als te weinig slapen is niet goed voor je gezondheid en je gewicht.

Zo verstoort slaapgebrek de hormonen leptine en ghreline welke je hongergevoel aansturen.

Hierdoor zul je sneller trek hebben en geef je eerder toe aan slechte eetgewoontes en grijp je eerder naar fastfood.

Zo bleek uit wetenschappelijk onderzoek dat afvallers die 7 à 8 uren per nacht slapen ruim 50% meer lichaamsvet verliezen dan mensen met ernstig slaapgebrek, terwijl ze hetzelfde dieet volgen.

Check ook deze 14 slaaptips voor een betere nachtrust!

#4: VERBETER JE TRAININGSSCHEMA

Werk jij ook telkens weer dezelfde trainingen af, dag in dag uit? En merk je dat deze trainingen steeds minder resultaat hebben?

Hoewel normale cardiotrainingen in eerste instantie ervoor zorgen dat je vet verbrandt en dus afvalt kunnen deze op lange termijn juist een tegenovergestelde werking hebben.

Omdat jij steeds meer energie van je lichaam vergt moet je lichaam harder werken om in balans te blijven waardoor je meestal ook weer meer gaat eten.

Het is beter om je lichaam keer op keer te blijven verrassen door bijvoorbeeld een zware intervaltraining toe te voegen waarin je jezelf veelvuldig maar kortstondig tot het uiterste pusht.

Daarnaast hoeven je trainingen helemaal geen uren te duren om het maximale resultaat om te kunnen afslanken.

Uit onderzoek is gebleken dat je zelfs met drie korte intensieve trainingen per week van ongeveer 10 minuten al veel lichaamsvet kunt verbranden.

Het is dus niet zozeer zaak om meer en langer te gaan trainen maar juist slimmer te gaan trainen.

Ben jij op zoek naar trainingsschema’s op maat? Dan wil ik je de FIT Methode aanraden!

#5: MEER DAN ALLEEN SPORTEN

GroenteAls je denkt dat je alles kan eten wat los en vast zit als je maar genoeg sport dan heb je het mis.

Uit onderzoek is gebleken dat je door te sporten slechts 5% lichaamsvet verbrandt wanneer je je eetpatroon niet aanpast.

Als je gaat afslanken is het dus bijzonder belangrijk om je trainingsschema af te stemmen met een goed dieet en eetpatroon (zie tip #8!)

#6: BEGIN JE DAG MET EEN LACH

Elke dag lachen is gezond! Het is zelfs zo dat stress een enorme invloed op je gezondheid, vetpercentage en immuunsysteem heeft.

Lachen is uiteraard goed om je gemoedstoestand te verbeteren, maar wist je dat je ook daadwerkelijk calorieën verbrandt door te lachen?

Uit wetenschappelijk onderzoek is namelijk gebleken dat je tijdens een half uur intensief lachen ruim 60 calorieën verbrandt, net zoveel als 10 minuten wandelen.

Misschien kom jij niet aan een half uur lachen per dag, wellicht kan het opzetten van een goede lachfilm hier verandering in brengen.

Lachend meisje

#7: ZOEK EEN LEUKE SPORT

Veel mensen hebben een hekel aan sporten, toch staat plezier in sporten voorop bij mensen die het gelukt is om af te vallen en slank te blijven.

Het is dus bijzonder belangrijk om een sport te vinden die je ook daadwerkelijk leuk vindt, zoals bijvoorbeeld skeeleren!

Uit onderzoek is gebleken dat wanneer iemand plezier beleeft aan een nieuwe sport dat hij of zij 5 keer meer kans heeft om om daadwerkelijk hun doelen te bereiken.

Plezier in het trainen zorgt voor een onbewuste motivatie waardoor je deze gezondere levensstijl simpelweg langer volhoudt.

Om meer plezier te vinden in het sporten kun je ook bijvoorbeeld samen met een vriend of vriendin gaan sporten, muziek luisteren tijdens het sporten of jezelf na afloop van je training belonen op een heerlijke ontspannend saunabezoek.

#8: AFSLANKEN DANKZIJ DE AFSLANK RECEPTENBIJBEL

Afslank Receptenbijbel coverTot slot wil ik je de Afslank Receptenbijbel van Drs. Oscar Helm aanraden om op een verantwoorde en gezonde manier af te slanken.

Dit boek, of eBook, bestaat namelijk uit meer dan 100 heerlijke recepten die voor een snelle vetverbranding zorgen.

Daarnaast leer je in dit boek alles over hoe je met de juiste voeding je lichaam kan transformeren in een ‘killerbody’.

Je krijgt bovendien kant-en-klare boodschappenlijstjes tot je beschikking waardoor je in de supermarkt niet langer hoeft te twijfelen over wat je wel en wat je niet in je wagentje gooit.

Grafiek Afslank Receptenbijbel

Grootschalig dieet onderzoek van Oscar Helm.

Je kunt het eBook overigens GRATIS uitproberen, want dankzij de niet-goed-geld-terug garantie krijg je gewoon je geld terug als je niet tevreden bent!

Inmiddels hebben ruim 20.000 mensen (waaronder meerdere BN’ers) gebruik gemaakt van de heerlijke recepten in de Afslank Receptenbijbel!

MEER INFORMATIE OVER DE AFSLANK RECEPTENBIJBEL!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *