Hoe krijg ik een strakke buik? Keiharde buikspieren kweken stappenplan!

Buikspieren kwekenVraag jij je af hoe je een strakke buik krijgt? In dit artikel deel ik 5 voedingsadviezen en trainingstips met jou waarmee je keiharde buikspieren kunt kweken, daarnaast geef ik je tot slot nog een gratis bonustip.

Het lijkt tegenwoordig dat overal waar je kijkt en elke website die je bezoekt jou een “geheime” manier om een strakke buik te krijgen belooft.

Hoewel sommige websites jou inderdaad goed op weg kunnen helpen zitten er ook veel oplichters tussen.

Uiteindelijk is het niet zo moeilijk en is de kortste weg naar een strakke buik en een sixpack je buikspieren trainen en gezond eten.

HOE KRIJG IK EEN STRAKKE BUIK?

Veel mensen gaan keihard trainen of nemen zelfs een personal trainer in de arm maar vergeten de belangrijkste factor naar een strakke buik, namelijk een goed dieet.

Een bekend spreekwoord luidt dan ook: “Buikspieren kweek je in de keuken, niet in de sportschool”.

Je kunt nog zo’n goed trainingsschema hebben, maar als je eetpatroon niet goed is dan zul je nooit een strakke buik krijgen.

Strakke buik vrouw

EET JEZELF NAAR KEIHARDE BUIKSPIEREN

Je dieet is voor 80% verantwoordelijk voor je resultaat en het geheim naar keiharde buikspieren zul je dus ook niet vinden in een bepaalde oefening.

Doe uitvoerig onderzoek naar goede voedingsstoffen en een uitgebalanceerd dieet en je zult zien dat de resultaten zullen komen.

JA! IK WIL OOK EEN STRAKKE BUIK KRIJGEN!

#1: EET GENOEG PROTEÏNEN

Strakke buiken sixpackProteïne (eiwitten) helpt je lichaam spierweefsel aan te maken, maar zorgt er ook voor dat je lichaamsvet kunt verbranden.

Van alle macronutriënten (proteïnen, koolhydraten en vet) hebben proteïnen het grootste thermogenetisch effect op je lijf.

Hierdoor is proteïne de belangrijkste macronutriënt omdat je lichaam erg veel calorieën moet verbranden om deze af te breken.

Dit is één van de belangrijkste redenen waarom veel atleten en bodybuilders een dieet volgen wat boordevol magere eiwitten zit. Dit geldt overigens voor mannen en vrouwen.

Mensen hebben gewoon proteïne nodig om lichaamsvet te kunnen verbranden en te kunnen overleven.

#2: EET KOOLHYDRATEN NA HET TRAINEN

Veel mensen denken dat het eten van koolhydraten slecht is en dat je hier dik van wordt. Dit is een fabel en simpelweg niet waar.

Uiteraard zul je aankomen wanneer je te veel eet, echter het eten van natuurlijke granen, zoete aardappelen, bruine rijst en havermout komen je zoektocht naar een sixpack alleen maar ten goede.

Het is belangrijk om deze koolhydraten ná je training te eten omdat ze dan (bijna) geen mogelijkheid hebben om in vet te veranderen.

Eet elke maaltijd een normale portie koolhydraten in combinatie met 200 – 400 gram groente

Hierdoor zorg je ervoor dat je lichaam de vitaminen, mineralen, antioxidanten en vezels krijgt die het nodig heeft om effectief te kunnen trainen en gezond te blijven.

#3: EET GEZONDE VETTEN

Boterham met pindakaasZorg er ook voor dat je gezonde vetten opneemt in je dieet en dan met name poly-onverzadigde vetzuren en mono-onverzadigde vetzuren.

Voorbeelden hiervan zijn: ongebrande noten, notenboter, visolie en olijfolie.

Deze gezonde vetten helpen je insuline op peil te houden en dit is erg belangrijk als je buikvet wilt verliezen en de onderliggende buikspieren wilt onthullen.

Natuurlijk moet je alles met mate eten, maar wees vooral niet bang om goede vetten op te nemen in je eetpatroon.

We horen en lezen allemaal dat het eten van vet slecht voor je is, dit is niet per se waar.

Het is zelfs erg slecht voor je om vet in z’n geheel uit je dieet te snijden, vooral wanneer je je lichaam wilt ontwikkelen.

Je moet het eten van vet alleen met mate doen en weten welke vetten jou juist zullen helpen.

Door magere eiwitten te combineren met de juiste groente, koolhydraten en gezonde vetten train je ook je spijsvertering en kun je je lichaam veranderen in een vetverbrandingsmachine.

#4: RICHT JE OP JE DIEET

Om vet te kunnen verbranden en een strakke buik te krijgen is het belangrijk om een gebalanceerd dieet te eten wat vol zit met proteïne, gezonde vetten, groente en koolhydraten.

Proteïnen vormen namelijk de bouwstenen van je spieren en is waarschijnlijk de belangrijkste macronutriënt.

Dit heeft vooral te maken met het feit dat je lijf veel calorieën moet verbranden om proteïne te verwerken.

Het berekenen van de juiste hoeveelheid koolhydraten is niet eenvoudig, maar een goede regel om in gedachten te houden is om koolhydraten vooral na je training te eten.

Als je koolhydraten na je training eet dan kan je lichaam deze makkelijker opnemen in je spierweefsel waardoor je spieren sneller kunnen herstellen en groeien.

Veel mensen denken dat je dik wordt door het eten van vet terwijl je in werkelijkheid juist meer lichaamsvet verbrandt als je maar gezonde vetten eet.

Door het eten van goede vetten blijft je bloedsuikerspiegel op peil wat juist helpt voorkomen dat je aankomt.

Het laatste voedingsadvies die ik voor je heb is om genoeg vezels (havermout, volkorenbrood, noten enz.) en groente te eten.

Groenten zitten namelijk boordevol met antioxidanten, vitaminen en mineralen welke allemaal onmisbaar zijn voor het kweken van buikspieren en een slank lichaam.

#5: DOE OOK AAN (SLIMME) CARDIOTRAINING

Hardlopen op een loopbandEen goede intensieve cardiotraining, bijvoorbeeld skeeleren en hardlopen, is nog steeds één van de beste manieren om vet te verbranden.

Bij een goede cardiotraining denkt men vaak aan een lange duurtraining op een langzaam tot gemiddeld tempo.

Hoewel dit een goede methode is denk ik dat er een nog betere training is om een strakke buik en een slank lichaam te krijgen.

Intervaltrainingen gecombineerd met buikspieroefeningen geeft je nog sneller resultaat en is een nog effectievere training om buikvet te verbranden.

Tijdens de actieve herstelfase van je intervaltraining kun je deze buikspieroefeningen uitvoeren.

Zo kun je bijvoorbeeld een halve minuut of hele minuut voluit sprinten, hetzij hardlopen, fietsen, skeeleren, waarna je afstapt en 15 buikspieroefeningen doet.

Herhaal dit 6 – 10 keer en je zult merken dat je binnen een half uur een slopende workout achter de rug hebt.

Je kunt tijdens de actieve rustfase verschillende buikspieroefeningen afwisselen, zoals crunches, reverse crunches en planken.

CONCLUSIE

De sleutel tot het krijgen van een strakke buik en keiharde buikspieren ligt in je voedingspatroon.

Daarnaast is het bijzonder belangrijk om cardiotraining met hoge intensiteit en intervals te doen in combinatie met buikspier- en krachtsoefeningen.

Ben jij op zoek naar dat kleine beetje hulp bij het vinden van het juiste voedingsschema en trainingsschema? Dan wil ik je het Droog Trainen Protocol aanraden.

STRAKKE BUIK DANKZIJ HET DROOG TRAINEN PROTOCOL

Droog Trainen Protocol eBook coverHet Droog Trainen Protocol van de Droog Trainen Academie is ontwikkeld jou te leren hoe je je lichaam droog traint en een gespierd lichaam te krijgen.

In het bijzonder is het 70+ pagina’s tellende eBook erop gericht om je buik strak te trainen en buikspieren te ontwikkelen zodat je een echte ‘killerbody’ krijgt.

Als je het Droog Trainen Protocol download via onze exclusieve kortingslink krijg je tijdelijk maar liefst 80% korting en 5 gratis bonus eBooks.

Je kunt de methode overigens ook gratis uitproberen, want dankzij de 90 dagen niet-goed-geld-terug garantie krijg je gewoon je geld terug als je niet tevreden bent!

JA! HELP MIJ EEN STRAKKE BUIK TE KRIJGEN!

Dit populaire eBook is inmiddels ruim 12.500 keer gedownload!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *