Dit is waarom veel diëten niet werken

      Geen reacties op Dit is waarom veel diëten niet werken

Dit is waarom veel diëten niet werkenWeet jij waarom veel diëten niet werken en waarom je niet het beloofde resultaat zult zien?

Nee? Dan ben je hier aan het juiste adres, want ik ga jou laten zien waarom diëten niet werken en jij terugvalt in oude gewoontes.

Ik ga jou echter ook vertellen welk dieet wél werkt en waarom deze werkt.

Kleine hint: Het antwoord zit tussen je oren!

WAAROM VEEL DIËTEN NIET WERKEN

Laten we om te beginnen eens kijken naar de 4 meest voorkomende redenen waarom veel diëten niet werken, omdat ik je naast beter leren skeeleren en schaatsen ook graag een gezondere lifestyle wil proberen te geven.

In een gezondere levensstijl speelt voeding natuurlijk een uitzonderlijk grote rol, want een gezond en fit lichaam komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Daarom wil ik je graag een goede en betrouwbare afvalmethode aanraden waarmee jij je leven om kunt gooien en een blijvend slank en fit lichaam kunt krijgen.

Ik heb het in dit geval natuurlijk over de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm waarmee jij op een lekkere en ongedwongen manier kunt afvallen waardoor je het langer vol zult houden, maar daarover later meer.

Forget about getting skinny, eat well and exercise and the weight will take care of itself!
(Eigenlijk heb je helemaal geen dieet nodig, eet gewoon gezond en beweeg veel en je zult zien dat je gaat afvallen!)

WAT IS HET VERSCHIL?

SaladeWaar veel diëten beloven dat je vele kilo’s per week kun afvallen vergeten deze methodes vaak te vertellen dat je zo’n crashdieet niet lang vol zult houden waardoor veel mensen een grote terugval krijgen en uiteindelijk zwaarder worden dan voor ze aan het dieet begonnen.

De gemiddelde Nederlandse “afvaller” doet elk jaar ongeveer 4 à 5 pogingen om een slanker lichaam te krijgen.

Hierdoor belanden veel mensen in een demotiverende vicieuze cirkel en zullen deze vele pogingen keihard stranden omdat deze diëten niet werken.

Laat je niet verleiden tot door deze slechte diëten die beloven dat je binnen 1 week vele kilo’s af kunt vallen, zo werkt het gewoon niet!

Check daarom eerst de volgende 4 redenen waarom de meeste diëten niet werken en leer daarna welke methode wél werkt zodat ook jij binnenkort op koers ligt naar een slank en fit lijf.

#1: ONREALISTISCHE AANTALLEN CALORIEËN

De “uithonger” methode werkt gewoon niet en zet je alleen maar op koers om te falen en keihard weer vele kilo’s aan te komen.

Als je zo weinig eet dan zal je lichaam letterlijk zichzelf beginnen uit te schakelen om brandstof (energie) te sparen.

Uiteraard moet je wel minder calorieën eten om vet te kunnen verbranden, maar dit moet je wel op een gezonde manier doen waardoor je spijsverteringsapparaat in tact blijft.

#2: ONVOLDOENDE VULLENDE VOEDINGSSTOFFEN

FruitmandEen andere grote oorzaak waarom vele ouderwetse diëten niet werken is dat ze te weinig vullende voedingsstoffen voorschrijven, namelijk: proteïnen en vezels.

Echter heeft je lichaam gewoon genoeg proteïnen nodig om optimaal te kunnen functioneren, daarnaast worden deze voedingsstoffen erg langzaam verteerd waardoor ze je een langdurig gevuld gevoel geven.

Combineer proteïnen met voldoende vezels, bijvoorbeeld in vers fruit en groenten, en je spijsvertering zal nog langzamer werken  waardoor je minder snel weer trek zult krijgen.

Veel crashdiëten bieden je erg weinig proteïnen, terwijl ze wel veel groenten aanraden en juist het eten van fruit afraden.

Door de focus op deze twee voedingsstoffen te leggen in je dieet zul je snel blijvend resultaat zien, maar zul je ook meer plezier houden in je dieet.

#3: LANGE BEREIDINGSTIJD VAN DE MAALTIJDEN

Een andere reden waarom andere diëten niet werken is dat de maaltijden een erg lange bereidingstijd hebben en jij gewoon geen uren tijd hebt om deze gerecht te bereiden.

Vaak zijn de gerechten zo moeilijk en ingewikkeld dat ze letterlijk meer dan een uur nodig hebben om deze te bereiden, hierdoor zullen veel afvallers afhaken.

Wat je echt nodig hebt is natuurlijk een methode die in de basis erg simpel is en makkelijk te bereiden is zodat ook jij er plezier in zult houden.

Een dieet mag niet uren per week kosten om je maaltijden te bereiden, deze tijd kun je beter besteden om jezelf te belonen dat je jezelf er zo goed aan houdt.

Een dieet moet makkelijk kunnen opgaan in jouw levensstijl en er niet tegen ingaan, alleen op deze manier zul jij je er langdurig aan kunnen houden.

#4: DIEET DUURT TE LANG

Dieet duurt te langUiteraard is de beste manier om af te vallen een blijvende verandering in je levensstijl aan te brengen, echter een dieet hoeft niet per se heel lang te duren.

Als een dieet maanden duurt en je maanden als een monnik moet leven dan kan dit erg demotiverend werken.

Probeer voor jezelf een duidelijke einddatum af te spreken. Houd je eerst een maand strikt aan het dieet omdat het ongeveer een maand duurt voordat je gewend bent aan de veranderingen in je eetpatroon.

Daarnaast is een maand lang genoeg om daadwerkelijk resultaat te zien en ook de ideale periode waarin jij gemotiveerd kunt blijven.

REDENEN WAAROM MENSEN AFHAKEN

We hebben nu dus vier redenen besproken waarom veel diëten niet werken, namelijk: 

  • Onrealistische calorie inname
  • Te weinig vullende voedingsstoffen
  • Het bereiden van de maaltijden duurt te lang
  • Het dieet duurt te lang

Dus als jij moeite hebt om je aan je dieet te houden bedenk dan dat je hierin niet alleen staat, dagelijks haken duizenden mensen af en stoppen ze met bepaalde diëten.

Dit is in veel gevallen te wijten aan een aantal fouten die ze gaandeweg maken.

Laten we nu eens grondig kijken naar drie krachtige manieren hoe jij je beter aan je dieet kunt houden zonder af te haken.

Probeer ze alle drie en vind het resultaat wat je zocht, namelijk een slank en fit lichaam.

Volg het dieet samen

Volg het dieet samenDoe het niet alleen! Mensen die samen diëten maken alle positieve en negatieve momenten samen mee. Zij hebben veel meer kans op succes dan mensen die het in hun eentje proberen.

Als je niemand kunt vinden die samen met jou wil afvallen probeer dan op z’n minst iemand te vinden die je steunt en regelmatig informeert hoe het gaat.

Je zult het namelijk vaak moeilijk krijgen tijdens het afvallen en dan helpt het als je iemand hebt die je kan steunen.

Ga sporten en kom in beweging

Ja kunt uiteraard enkel een dieet volgen en afvallen door je eetpatroon aan te passen maar je kunt dit proces natuurlijk ook versnellen door (meer) te gaan sporten om sneller meer calorieën te verbranden.

Als ware skeelernerd wil ik je natuurlijk aanraden om te gaan skeeleren en/of schaatsen, maar je kunt ook bijvoorbeeld gaan hardlopen, wielrennen of zwemmen.

Als jij van nature niet een fanatieke sporter bent en liever niet wilt gaan sporten dan kun je ook door kleine eenvoudige veranderingen toch meer in beweging komen.

Neem bijvoorbeeld eens de trap in plaats van de lift, pak de fiets naar je werk in plaats van de auto of laat je hond een keer extra uit zodat ook jij vaker gaat wandelen.

Reken af met stress en paniek

MediterenOok stress is een grote reden waarom je niet afvalt of na het afvallen weer erg snel aankomt.

Een grote hoeveelheid stresshormonen in je lichaam zorgt er juist voor dat je vet gaat opslaan en dat proberen we juist te voorkomen.

Zorg er dus voor dat je elke dag, na een drukke dag, goed tot rust kunt komen en tijd voor jezelf neemt om je hoofd leeg te maken.

Enkele goede manieren om tot rust te komen zijn:

  • Mediteren
  • Yoga oefeningen
  • Serie/film kijken op de bank onder een deken
  • Warm bad

Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om op tijd naar bed te gaan en genoeg te slapen omdat je ook van slaapgebrek een groot hongergevoel krijgt.

Voorkom een hongergevoel

Honger, of trek, is een andere reden waardoor veel mensen stoppen met een bepaald dieet. Dit is niet vreemd natuurlijk, maar is wel te voorkomen.

Deze personen hebben stelselmatig té weinig calorieën gegeten, of ze hebben te veel voedingsstoffen genomen die je een onverzadigd gevoel geven.

Richt je dieet daarom in rond voedingsstoffen die langzaam afbreken en worden verteerd.  

Magere proteïnen en vezelrijke koolhydraten werken hierbij de beste keuze, op de voet gevolgd door gezonde vetten.

Hoewel vetten natuurlijk veel calorieën bevatten kunnen kleine hoeveelheden vet wel goed werken om je van je hongergevoel af te helpen.

Korte termijn doelstellingen

Set goalsWerk voor jezelf in kleinere blokken en stel vele kleine doelen voor jezelf, bedenk bijvoorbeeld wat je binnen een maand wilt bereiken.

Het is natuurlijk aanlokkelijk om te denken aan wat je na een jaar kunt bereiken, maar dit kun je het beste doen door meerdere korte termijn doelstellingen te bepalen.

Het werkt namelijk erg demotiverend wanneer je einddoel niet snel binnen bereik komt.

Immers Rome is ook niet gebouwd in één dag en je zult gewoon niet al je gewicht binnen een week verliezen. 

Richt je daarom op het hier en nu en volg een dieet, zoals de Afslank Receptenbijbel, die zich richt op de eerstvolgende weken.

Beetje bij beetje zul je gezonde gewoonten ontwikkelen en ben je klaar om ook de komende maanden gezond te blijven leven en eten.

Wil jij ook een dieet waarmee je op een gezonde maar vooral lekkere manier kunt afvallen en gezonder gaat leven?

Dan wil ik je zeker aanraden de Afslank Receptenbijbel van Oscar Helm te proberen omdat dit daadwerkelijk een afslankmethode is waarmee je op een verantwoorde manier gewicht gaat verliezen.

AFSLANK RECEPTENBIJBEL

Wat maakt de Afslank Receptenbijbel nu zo bijzonder en wie is deze Oscar Helm? Oscar Helmstäter is een afslank-coach, voedingsdeskundige en orthomoleculair voedings- en suppletie adviseur.

Dat klinkt allemaal ingewikkelder dan het is, want hij heeft er gewoon zijn levenswerk van gemaakt om jou op elke manier te kunnen helpen bij het afvalproces.

De Afslank Receptenbijbel is een 161 pagina’s tellend eBook en hardcover boek vol met deskundige voedingsleer en boordevol lekkere en gezonde recepten.

Deze recepten variëren van volledige diners tot smakelijker tussendoortjes en smoothies en shakes, allemaal geselecteerd om jou te helpen een slanker en fitter lichaam te krijgen.

GRATIS WEEKMENU DOWNLOADEN

Je kunt de Receptenbijbel overigens gratis proberen, want je kunt tijdelijk een gratis weekmenu downloaden om kennis te maken met het receptenboek.

Wanneer je besluit het boek aan te schaffen kun je dit het beste doen via onze exclusieve kortingslink hieronder waarmee je tijdelijk 50% korting krijgt.

Je loopt overigens geen enkel risico, want dankzij de 60 dagen niet-goed-geld-terug garantie krijg je gewoon je geld terug als je niet tevreden bent.

DOWNLOAD DIRECT HET GRATIS WEEKMENU!

Ruim 15.000 gezonde afvallers gingen je al voor met veel succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *