Cellulitis van je billen en dijen verwijderen [Volledig stappenplan!]

Cellulitis van je billen en dijen verwijderenVoel jij je altijd nerveus en speelt een gebrek aan zelfvertrouwen jou parten vanwege de cellulitis op je billen en dijen?

Hoewel het weinig troost zal bieden is het toch goed om te weten dat bijna 80% van alle vrouwen hetzelfde probleem hebben. Je bent dus niet alleen!

Het is dan ook bijzonder moeilijk om cellulitis op je billen en dijen te verminderen en zelfs te volledig te verwijderen.

Ik ga je dan ook meteen vertellen dat er geen magische crème of pil is om cellulitis van de ene op de andere dag te verwijderen.

Wees je ervan bewust dat cellulitis niet alleen een uiterlijk probleem is en dat het belangrijk is om dit op de juiste manier aan te pakken.

WAAROM KRIJG JE CELLULITIS OP JE BILLEN EN DIJEN?

Zelfs na veelvuldig wetenschappelijk onderzoek zijn experts het er niet geheel over eens hoe cellulitis precies kan ontstaan.

Ze zijn het allemaal wel eens dat bepaalde omstandigheden de ontwikkeling van cellulitis beïnvloeden, denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Trage spijsvertering
  • Veranderende hormoonhuishouding (vooral tijdens zwangerschap)
  • Roken
  • Slechte bloedcirculatie
  • Erfelijkheid
  • Te weinig lichaamsbeweging
  • Stress
  • Het eten van te veel vet en suiker

Maar voor we dieper duiken in hoe we cellulitis kunnen verwijderen is het belangrijk om te begrijpen hoe het ontstaat.

Vanaf de buitenkant lijkt de huid simpelweg geribbeld en gedeukt, echter de ontwikkeling van cellulitis begint veel dieper onder de huid.

Download het #1 trainingsprogramma tegen cellulitis nu >>

HOE ONTSTAAT CELLULITIS?

Hoe ontstaat cellulitis?Cellulitis – ook wel sinaasappelhuid genoemd – ontstaat door een verhoging van de hoeveelheid vetweefsel rond de gevarenzones.

Bepaalde afvalstoffen worden niet door het lichaam afgevoerd en deze hopen zich op in de diepere lagen van de huid waardoor de druk in de bloedvaten oploopt en de cellen niet van genoeg bloed kunnen worden voorzien.

Hierdoor raakt op zijn beurt ook het bindweefsel beschadigd waardoor ook het huidoppervlak vervormd, beter bekend als cellulite.

Juist op de plekken waar de bloedcirculatie dusdanig vertraagd ontstaat de karakteristieke en ongewenste “sinaasappelhuid”.

In de eerste fase kun je cellulitis op je billen en dijen dan ook alleen waarnemen onder een microscoop.

Pas tijdens de tweede fase wordt het met het blote oog zichtbaar wanneer je je huid vastpakt tussen je vingers.

Daarna zul je geleidelijk de vervorming van de huid ook gaan zien wanneer je staat op ligt en wordt cellulite een waar cosmetisch probleem.

Met cellulitis, cellulite of sinaasappelhuid wordt in de cosmetische industrie een wat bobbelige structuur in de huid en het onderhuids bindweefsel bedoeld. Het is geen ziekte en volkomen onschuldig. De benaming cellulite moet niet verward worden met de de medische betekenis van ‘cellulitis’. Hiermee wordt een bacteriële infectie van het onderhuidse weefsel bedoeld. (Wikipedia)

CELLULITIS VERWIJDEREN?

Sinaasappelhuid verminderenOm cellulitis op een natuurlijke manier te verwijderen zonder lasers en operaties is het belangrijk om een grote verandering in levensstijl en voedingspatroon te maken.

Overigens kun je cellulitis nooit helemaal verwijderen, maar je kunt er wel voor zorgen dat het minder zichtbaar is.

Zo is het belangrijk dat je minder vet gaat eten, overtollige afvalstoffen en gifstoffen uit je lichaam verwijderd en de bloedsomloop verbeterd.

Om de sinaasappelhuid rondom je dijen en billen te verminderen is het verstandig om geen (of minimaal) alcohol, zoute snacks, gefrituurd vlees en andere bewerkte vleesproducten, harde en vette kaas en überhaupt bewerkt voedsel te eten en drinken.

HEBBEN SLANKE VROUWEN OOK LAST VAN CELLULITIS?

Cellulitis op de dijen, billen en in mindere mate op de bui is niet alleen een probleem voor mensen die te zwaar zijn, ook slanke vrouwen hebben er last van.

Dit betekent ook dat een streng dieet en jezelf uithongeren je niet zal helpen om van je cellulitis af te komen en verstoort bovendien je spijsvertering.

Daarnaast zal plotseling gewichtsverlies je huid alleen maar meer aantasten en verslechteren.

Wees je er daarom ook van bewust dat er geen magisch wondermiddel is om cellulitis binnen een dag of nacht van je billen en dijen te verwijderen, hoeveel je hierover ook hoort en ziet in advertenties en reclames op tv.

Cellulitis op je benen kun je onmogelijk helemaal verwijderen maar je kunt de zichtbaarheid ervan wel zichtbaar verminderen door simpelweg gezonder te gaan leven en eten.

Een korte periode van veel bewegen en trainen in de sportschool zal hier dan ook geen verandering in brengen, je moet echt zorgen voor een lange termijn verandering in je overall lifestyle.

Echter ook veel nieuwe innovaties en hulpmiddelen blijken niet het gewenste resultaat te geven.

Zo testte Mascha van Beautygloss de Cellu-Cup en ook deze bleek slechts tijdelijk te werken waarna de sinaasappelhuid weer terugkwam. Check de video hieronder!

WELK DIEET KUN JE VOLGEN OM CELLULITIS TE VERMINDEREN?

Bewerkte en vette voedingsstoffen als kaas en worstjes kun je beter vermijden, echter gezonde vetten als in de vette vissoorten zoals zalm en makreel kunnen je juist helpen de huid weer gladder te maken.

De vette zuren in deze voedingsstoffen helpen je lichaam juist opgeslagen vet te verbranden, waaronder de afvalstoffen en vetten die cellulitis veroorzaken.

EET VOORAL VEEL GOEDE VITAMINES

Smoothie van bladgroente met veel vitaminesWil je de sinaasappelhuid verminderen dan doe je er goed aan om je dieet te verrijken met vitamines die het bindweefsel versterken.

Uit onderzoek is gebleken dat vooral vitamine C de vetconcentratie in het bloed verminderd en bloedvaten en bindweefsel versterkt. Daarnaast is het een geweldige antioxidant.

Het enige nadeel van vitamine C, wat je kunt vinden in groente en fruit, is dat het je aderen vergroot.

Een andere goede vitamine om je bindweefsel te versterken is vitamine B6, daarnaast heeft het vochtafdrijvende werking waardoor cellulitis minder zichtbaar wordt.

Vitamine B6 kun je bijvoorbeeld vinden in:

  • Bladgroente
  • Peulvruchten
  • Kip
  • Vis
  • Bananen

Daarnaast kan je lichaam dankzij vitamine B6 beter zink opnemen, daarnaast stimuleert deze vitamine – in samenwerking met calcium – de collageenproductie wat een belangrijke bouwstof is voor het bindweefsel.

Wanneer je te weinig groente eet omdat je het niet lekker vindt kun je het bijvoorbeeld verwerken in een groene smoothie waardoor het veelal makkelijker te eten is.

CELLULITIS VERSLAAN MET ANTIOXIDANTEN

Cellulitis verwijderenAntioxidanten neutraliseren vrije radicalen en helpen beschadigd weefsel te herstellen. Vrije radicalen zijn moleculen die het celproces verstoren.

Naast vitamines hebben polyfenolen en bioflavonoïden ook een antioxiderende werking en deze kunnen o.a. gevonden worden in:

  • Appels
  • Peren
  • Rode bessen
  • Citrus vruchten

Nu we het toch over groente hebben, vooral bladgroente is bijzonder rijk aan vezels en wortelen bevatten veel vitamine A en E.

Echter vooral lecithine en natuurlijke vetzuren zijn de beste voedingsstoffen om cellulitis te bestrijden.

Lecithine voorkomt dat je lichaam vet opslaat in de wanden van je bloedvaten en repareert beschadigd weefsel.

Lecithine kun je o.a. vinden in:

  • Soja
  • Aardappelen
  • Spinazie
  • Tomaten
  • Bloemkool

VETTEN OM VET TE BESTRIJDEN

Het klinkt wellicht tegenstrijdig maar je kunt vet inzetten om vet te bestrijden.

Zo helpt vetzuur water naar beschadigde cellen en bindweefsel te vervoeren en je lichaamscellen te hydrateren.

Gezonde vetzuren kun je bijvoorbeeld vinden in:

  • Vlas zaden
  • Walnoten
  • Avocado’s
  • Olijfolie
  • Amandelen
  • Lijnzaad olie
  • Pompoenpitten

Maar ook broccoli, spinazie en erwten bevatten bijzonder veel gezonde vetten die het bindweefselherstel ten goede komen.

PROTEÏNE (EIWITTEN)

Probeer meer eieren, vis, kip en kalkoenvlees in je dieet op te nemen om meer proteïne (eiwitten) binnen te krijgen.

Proteïne stimuleert de productie van collageen wat er op zijn beurt voor zorgt dat het bindweefsel rondom vetcellen strakker wordt en de huid gladder en steviger lijkt.

Als je vegetariër bent dan kun je meer eiwitten binnenkrijgen door veel bladgroente, noten en tarwe te eten.

Overigens hebben vegetariërs (bijna) nooit last van cellulitis op hun buik omdat zij zelden te zwaar zijn.

Eieren bevatten veel proteïne

DRINK GENOEG WATER

Genoeg drinken, met name water, en goed gehydrateerd blijven is absoluut noodzakelijk om cellulitis te verminderen.

Uit wetenschappelijk onderzoek is zelfs gebleken dat cellulitis minder zichtbaar is op een gezonde en goed gehydrateerde huid.

Water is erg belangrijk om van je sinaasappelhuid af te komen, bevat geen calorieën en geeft je toch een klein beetje een verzadigd gevoel.

Naast veel water drinken zijn er ook een aantal andere fruitsoorten en groentes die bijzonder sappig zijn en je kunnen helpen gehydrateerd te blijven, denk bijvoorbeeld aan:

  • Meloenen
  • Druiven
  • Komkommers
  • Tomaten
  • … en nog veel meer!

JE HUID STRAKKER MAKEN MET SPORTEN

Droog Trainen Protocol Vrouwen reviewUiteraard kun je het proces van het verminderen en zelfs verwijderen van je cellulitis versnellen door een uitgebalanceerd trainingsschema te volgen in combinatie met een gezonde levensstijl en eetpatroon.

Denk hierbij aan oefeningen als squats, lunges of simpelweg traplopen die je kunt uitvoeren om cellulitis te verminderen en een strakker lijf te krijgen.

Naast deze oefeningen zijn er nog talloze andere oefeningen die jou kunnen helpen aan cellulite vrije billen en dijen en dit is waarom ik je het Droog Trainen Protocol voor vrouwen wil aanraden.

Dit trainingsprogramma is speciaal voor vrouwen ontwikkeld door de Droog Trainen Academie en richt zich in het bijzonder op de vrouwelijke “probleemzones”.

Je kunt het Droog Trainen Protocol voor vrouwen nu gratis uitproberen, want dankzij de 90 dagen niet-goed-geld-terug garantie krijg je gewoon je geld terug als je niet tevreden bent!

DOWNLOAD HET DROOG TRAINNEN PROTOCOL NU!

Ruim 10.000 vrouwen maken inmiddels gebruik van dit trainingsprogramma!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *